kulcsszavak

Mint minden produktív folyamatot, úgy a honlapkészítés menetét is optimalizálni kell. Olvassa el, hogy hogyan készül egy keresőoptimalizált honlap.

Miután megérkezik a megbízás egy honlap elkészítésére, néhány alapvető fontosságú dolgot mindenképpen egyeztetni kell. Mert a megbízást ajánlatkérés és ajánlat előzi meg, az ilyenkor már tisztázott, hogy milyen honlap készül. Másként kell nekiállni egy blog, vagy egy, az önkifejezést szolgáló honlap elkészítésének, más szempontokat kell figyelembe venni egy vállalkozás honlapjának elkészítésekor, különösen egy webshop esetében.

Sokan azt gondolják, hogy csak kitalálnak kulcsszavakat és működik. De nem. Ha nem készít keresőoptimalizálási tervet, esélye sincs. Ráadásul ez az a terv, ami folyamatosan alakul és sohasem teljesül.

Sokakban felmerül a kérdés, hogy miért mondják az okosok, hogy keresőoptimalizálás nélkül nincs esélye egy honlapnak a keresőkben. Ez a cikk erre próbál választ találni.

A keresőoptimalizálás (SEO) egyik alapja, hogy olyan kulcsszavakat használunk a tartalomban és a honlap fontos területein, amelyekre találatokat szeretnénk kapni a keresőkben.

Nem mindegy persze, hogy a kereső hányadik oldalon listázzák ki honlapunk linkjét. Ehhez először ki kell választanunk a megfelelő kulcsszavakat, vagy a kulcsszavakból álló kifejezéseket, majd azokat úgy, olyan sűrűségben és olyan helyeken kell megjelenítenünk a tartalomban, hogy abból a keresők a tartalmat relevánsnak találják.

SEO vagy SEM, illetve keresőoptimalizálás, vagy keresőmarketing. A két kifejezés csak látszólag hasonló, de teljesen más a céljuk.

A SEO = Search Engine Optimization, azaz keresőoptimalizálás. A SEM = Search Engine Marketing, azaz keresőmarketing, másként online marketing. A SEO abban segít nekünk, hogy honlapunk tartalma organikus kereséssel jó helyezést érjen el a keresők találati listáin, a SEM pedig már akkor jön jól, ha jól optimalizált honlapunk forgalmát fizetett eszközökkel szeretnénk növelni.

A honlapokon megjelenő szövegeknek tartalmazniuk kell a fontos kulcsszavakat, nem mindegy, hogy azok hol helyezkednek el és hogy a szöveg mekkora.

Sokan abban a hitben készítenek honlapokat, hogy arra elég a prospektusukba már megírt szöveg, vagy a beszállítójuk honlapjáról átemelt leírások. Aztán, amikor a honlapra hetek óta nem érkezik látogató, ha meg érkezik, de egyik sem keresés folytán, akkor gondolkodnak el.

A keresőoptimalizálás (SEO) az az eszköz, amivel növelheti honlapja látogatottságát, vállalkozása forgalmát és bevételét. Honlapja jó találatokat ér el a keresőkben?

Ha a fenti kérdésre a válasz: „nem”, vagy „nem túl jó”, akkor kérem, olvassa el, hogy mit ajánlok arra, hogy honlapja forgalmát növeljem, így közvetve megsokszorozzam vállalkozása bevételeit. A keresőoptimalizálás nem ördöngösség, sokkal inkább egy hasznos üzleti eszköz.