SEO

Honlapelemzés megrendelése

A honlapelemzéssel megtudhatja, hogy honlapjának miért alacsony a forgalma, miért lépnek ritkán kapcsolatba önnel a honlapon keresztül, vagy a honlapon található elérhetőségeken a látogatók, illetve webshop esetén miért rendelnek ritkán. Megvizsgálom a honlap oldalainak keresési listákon való helyezését és annak okait. Az elemzés eredménye lehet a jövőbeli kereőoptimalizálás alapja.

A szolgáltatás díja: 19.900 Ft (kisadózó számlán, ÁFA nélkül).

A csomagban foglalt szolgáltatás:

Kulcsszavak kiválasztása

A keresőoptimalizálás (SEO) egyik alapja, hogy olyan kulcsszavakat használunk a tartalomban és a honlap fontos területein, amelyekre találatokat szeretnénk kapni a keresőkben.

Nem mindegy persze, hogy a kereső hányadik oldalon listázzák ki honlapunk linkjét. Ehhez először ki kell választanunk a megfelelő kulcsszavakat, vagy a kulcsszavakból álló kifejezéseket, majd azokat úgy, olyan sűrűségben és olyan helyeken kell megjelenítenünk a tartalomban, hogy abból a keresők a tartalmat relevánsnak találják.

SEO vagy SEM?

SEO vagy SEM, illetve keresőoptimalizálás, vagy keresőmarketing. A két kifejezés csak látszólag hasonló, de teljesen más a céljuk.

A SEO = Search Engine Optimization, azaz keresőoptimalizálás. A SEM = Search Engine Marketing, azaz keresőmarketing, másként online marketing. A SEO abban segít nekünk, hogy honlapunk tartalma organikus kereséssel jó helyezést érjen el a keresők találati listáin, a SEM pedig már akkor jön jól, ha jól optimalizált honlapunk forgalmát fizetett eszközökkel szeretnénk növelni.

Honlapkészítés és keresőoptimalizálás by erdelyik

Honlapokat készítek, keresőoptimalizálással és különböző szövegek írásával foglalkozom. A honlapkészítés a cél, olyan honlapoké, amiket szeret a Google.

Honlapkészítéssel azóta foglalkozom, mióta Magyarországon is elérhető az internet. A honlapkészítés mellett fontosnak gondolom a keresőoptimalizációt (SEO) is, hiszen a honlapoknak dolgozniuk kell. Amikor kezdtem, akkor még notepad-ben kódokat írtam, ami aztán a böngészőben mutatta meg magát. Mindent kézzel formáztunk akkor, nem ismertük a css-t és a javascriptet, azt pedig el sem tudtuk képzelni, hogy a honlap látogatói „visszabeszélhetnek”.

A következő lépést az adatbázisok használata jelentette, egyszerre ismerkedtem a php-val és a MySQL-lel. Aztán a web 2.0 és a közösségi felületek véglegesen megváltoztattak mindent, ami addig az internetet jelentette. Ma már az online felületeken az interaktivitás, a látogatókkal történő kétoldalú kommunikáció az alapvető elvárás, illetve a keresőoptimalizált forrás és tartalom.

Fentiekből tehát következik, hogy elkezdtem keresőoptimalizálással foglalkozni. Nem voltam persze egyedül, nem én fedeztem fel a spanyolviaszt. Amikor a Google, a Yahoo és később a Bing kezdte meghatározni, illetve átformálni a felhasználói szokásokat, egyértelművé vált, hogy csak az a honlap számíthat látogatókra, amelyiket a keresők jó helyen listáznak a találati oldalakon.

Pontosan tudom, hogy a jól optimalizált honlapon együtt van a tartalom és a forma. Jól megírt és jól strukturált szövegek, továbbá jól felépített oldalforrás szükséges ahhoz, hogy a keresők relevánsnak ítéljék meg az oldalt. Figyelni kell tehát arra, hogy a honlapkészítés során használt technológia tartalmazzon minden, a honlap megfelelő működéséhez, gyors eléréséhez szükséges funkciót és figyelni kell a szövegekre.

A szövegeknek persze jóknak kell lenni, ez még közhely. De más szöveg szükséges egy honlaphoz, mint egy publikációhoz, vagy irodalmi szöveghez. Itt a szövegnek önmagában is kommunikálnia kell a keresőrobotokkal. Tartalmaznia kell a fontos kulcsszavakat, azokat megfelelő számban kell használni és a megfelelő helyeken kell őket elhelyezni. Az internetes szöveg ne legyen irodalmi, még akkor sem, ha persze a szövegekre vonatkozó általános szabályokat be kell tartani. Itt azonban nem elvárás a szóismétlések elkerülése, sőt, gyakran ez a cél. Ismételgetni kella kulcsszavakat, persze el kell kerülni a kulcsszóhalmozást.

Arra törekszem, hogy azoknál a honlapoknál, amelyekhez hozzányúlok, a tartalom és a forma egységben legyen. Jól programozott háttérrel jól elkészített szövegek párosuljanak.

Keresőoptimalizálás

A keresőoptimalizálás (SEO) az az eszköz, amivel növelheti honlapja látogatottságát, vállalkozása forgalmát és bevételét. Honlapja jó találatokat ér el a keresőkben?

Ha a fenti kérdésre a válasz: „nem”, vagy „nem túl jó”, akkor kérem, olvassa el, hogy mit ajánlok arra, hogy honlapja forgalmát növeljem, így közvetve megsokszorozzam vállalkozása bevételeit. A keresőoptimalizálás nem ördöngösség, sokkal inkább egy hasznos üzleti eszköz.