A honlapkészítés folyamata

Mint minden produktív folyamatot, úgy a honlapkészítés menetét is optimalizálni kell. Olvassa el, hogy hogyan készül egy keresőoptimalizált honlap.

Miután megérkezik a megbízás egy honlap elkészítésére, néhány alapvető fontosságú dolgot mindenképpen egyeztetni kell. Mert a megbízást ajánlatkérés és ajánlat előzi meg, az ilyenkor már tisztázott, hogy milyen honlap készül. Másként kell nekiállni egy blog, vagy egy, az önkifejezést szolgáló honlap elkészítésének, más szempontokat kell figyelembe venni egy vállalkozás honlapjának elkészítésekor, különösen egy webshop esetében.

Ami elkerülhetetlen, az négy dolog tisztázása. Milyen struktúrát szeretne a megrendelő, illetve milyent struktúra a célravezető a honlapkészítés során? Meg kell találni azokat a kulcsszavakat, amire a keresőoptimalizálás épül és el kell dönteni, hogy ki írja a szövegeket. Utóbbi persze már akkor kiderül, amikor beérkezik az ajánlatkérés, de lehetnek olyan szövegek, amelyeket csak a megrendelő tud elkészíteni. Fontos, hogy döntés szülessen a domain-ról is, hiszen az fogja elvinni a honlapot a látogatókhoz. A domain legyen kifejező, lehetőség szerint tartalmazza a fontos kulcsszavakat, vagy azok egyikét. Ha szükséges, akkor segíteni kell a megrendelőt a domain kiválasztásában, regisztrálásában, illetve már használt domain átirányításában.

A honlapkészítés fenti részleteinek tisztázását az arculat kialakítása követi. Már ismerjük a kívánt struktúrát, most el kell dönteni, hogy a megrendelő arculati elemei köszönjenek-e vissza a felületen, vagy a honlap design-ja azoktól független. Egyéni honlapoknál számít, hogy milyen tartalom kerül fel majd a honlapra, például egy absztrakt képzőművészeti alkotásokat bemutató honlapnál furcsa lenne egy bájos szecessziós hangulatú felület. Arra ma már szintén nagyon oda kell figyelni, hogy a honlap ugyanazokkal az arculati elemekkel gond nélkül, jól megjeleníthető legyen mobileszközökön is.

Ha eldöntöttük a struktúra és a design kérdését, a lényegi honlapkészítő munka elkezdődhet. Ki lehet alakítani a design-t, el lehet készíteni a struktúrát és meg lehet kezdeni a szövegek elkészítését, illetve feltöltését, képekkel történő illusztrálását.

A szövegek elkészítésére „csak” akkor kell odafigyelni, ha jól optimalizált honlapot szeretnénk. A kiválasztott, tesztelt és ellenőrzött kulcsszavaknak megfelelő sűrűségben kell szerepelniük a szövegben, illetve ezeket a kulcsszavakat külön odafigyeléssel ki is kell emelni néhány helyen.

Az elkészült honlapot fel kell ruházni a keresőoptimalizálást segítő technikai megoldásokkal. Mindenképpen össze kell kötni a nagy keresők webmaster eszközeivel, hiszen ezzel segítjük a honlap indexálását, illetve a későbbi forgalomról akár átalakításokat is eredményező adatokat kaphatunk. Gondoskodnunk kell arról, hogy a honlap tartalma gyorsan betöltődjön a böngészőkbe, a lehető legkisebb sávszélességet használva.

A honlap forráskódjának fejlécébe el kell helyezni azokat a szövegeket, kiegészítő elemeket, amelyeket a látogató ugyan nem lát, de a keresőrobotokat segíti a honlap fontosságának megítélésében.

Ha a honlap elkészült, akkor sem lehet persze hátradőlni. Folyamatosan figyelni kell a látogatottsági adatokat, ezek alapján esetleg változtatni a honlapon, illetve folyamatosan bővíteni kell annak tartalmát. De ez már egy másik történet.