Keresőoptimalizálás

Kulcsszavak kiválasztása

A keresőoptimalizálás (SEO) egyik alapja, hogy olyan kulcsszavakat használunk a tartalomban és a honlap fontos területein, amelyekre találatokat szeretnénk kapni a keresőkben.

Nem mindegy persze, hogy a kereső hányadik oldalon listázzák ki honlapunk linkjét. Ehhez először ki kell választanunk a megfelelő kulcsszavakat, vagy a kulcsszavakból álló kifejezéseket, majd azokat úgy, olyan sűrűségben és olyan helyeken kell megjelenítenünk a tartalomban, hogy abból a keresők a tartalmat relevánsnak találják.

SEO vagy SEM?

SEO vagy SEM, illetve keresőoptimalizálás, vagy keresőmarketing. A két kifejezés csak látszólag hasonló, de teljesen más a céljuk.

A SEO = Search Engine Optimization, azaz keresőoptimalizálás. A SEM = Search Engine Marketing, azaz keresőmarketing, másként online marketing. A SEO abban segít nekünk, hogy honlapunk tartalma organikus kereséssel jó helyezést érjen el a keresők találati listáin, a SEM pedig már akkor jön jól, ha jól optimalizált honlapunk forgalmát fizetett eszközökkel szeretnénk növelni.