Kulcsszavak kiválasztása

A keresőoptimalizálás (SEO) egyik alapja, hogy olyan kulcsszavakat használunk a tartalomban és a honlap fontos területein, amelyekre találatokat szeretnénk kapni a keresőkben.

Nem mindegy persze, hogy a kereső hányadik oldalon listázzák ki honlapunk linkjét. Ehhez először ki kell választanunk a megfelelő kulcsszavakat, vagy a kulcsszavakból álló kifejezéseket, majd azokat úgy, olyan sűrűségben és olyan helyeken kell megjelenítenünk a tartalomban, hogy abból a keresők a tartalmat relevánsnak találják.

Miért fontosak a kulcsszavak? Tételezzük fel, hogy cipőboltot üzemeltetünk és szeretnénk, ha az ezt támogató honlap tartalmát a keresők jó helyen hoznák. Határozzuk meg tehát azokat a kulcsszavakat, amelyek ezt segítik. Ilyen lehet a cipő, a cipőbolt, a cipőkereskedés. Ha meghatároztuk a kulcsszavakat, akkor ezeket megfelelő mennyiségben kell beleírni a szövegbe, a címbe és a fontos elemekbe.

De úgy fogjuk találni, hogy ezekre a kifejezésekre nagyon sok, cipőkereskedéssel foglalkozó honlap is figyel, így a Google, vagy a Bing több tízezer találatot ad ezekre a kulcsszavakra. Próbálkozzunk tehát más kulcsszavakat is keresni, illetve kombinálni azokat kifejezésekbe.

Tegyük fel, hogy cipőboltunk Szombathelyen működik. Nézzük meg, hogy a Szombathely kifejezés segít-e rajtunk! A szövegben használjuk a „cipőbolt Szombathely” kifejezést. Azt fogjuk látni, hogy erre már lényegesen kevesebb találatot kapunk a keresőlistákon, így nagyobb eséllyel pozicionálhatjuk honlapunkat jobb helyre.

Még mindig nagy a konkurencia? Persze, hiszen az összes üzlet a cipőbolt és a cipő szóra optimalizál. Nézzük meg, hogy a „férfi cipő”, a „női csizma”, vagy a „barna szandál” kifejezésre milyen találatokat kapunk. Ezeket biztosan kevesen használják. Ha azonban mi használjuk ezeket a kifejezéseket honlapunkon, sőt, ezt kombináljuk még a Szombathely szóval is, eséllyel első oldalon végzünk a keresőtalálatok között. Tudni kell, hogy az internetes kattintások mintegy 70 %-a az ilyen ritkább (ún. long tail) keresőkifejezésekre történik.

Mérlegelni kell, hogy a gyakori, vagy a ritkább kulcsszavakkal szeretnénk találatokat szerezni. A gyakori kulcsszavakat értelemszerűen gyakrabban írják be a keresőkbe, a ritkábbakra pedig jobb eséllyel kapunk első oldalas találatot.

A keresőoptimalizálás fontos eszköze a megfelelő kulcsszavak kiválasztása és alkalmazása. Megfelelő gyakorlattal, a forgalom folyamatos figyelésével ki lehet választani azokat, amelyek a legtöbb látogatót hozzák honlapunkra.